ARS












KONTAKT

   W październiku 1998 r. ARS SA zakupił 80% udziałów Spółki "RALCO" w Grodzisku Wlkp. Pozostałe 20% należy do 178 pracowników. Na pierwszym Zgromadzeniu Wspólników Spółce przywrócono tradycyjną nazwę "Woda Grodziska".
       Spółka powstała w wyniku przekształceń własnościowych działającego od 1975 r. przedsiębiorswa państwowego.
       Podstawową działalnością Spółki jest produkcja gazowanej i niegazowanej naturalnej wody źródlanej i na jej bazie kilkunastu napoi smakowych. W procesie technologicznym używa się wyłącznie naturalnych surowców. Wyroby te są konfekcjonowane w ekologiczne opakowania szklane. Wysoka jakość nisko zmineralizowanej wody, dzięki której wg legendy ojciec Bernard w XVII w. uratował miasto od zarazy, gwarantuje wysoką jakość wyrobów.


       Napoje Wody Grodziskiej produkowane są z surowców najwyższej jakości i nie zawierają konserwantów. Ich okres przydatności do spożycia wynosi 6 miesięcy.

       Spółka zatrudnia 190 osób a jej średnia sprzedaż w ostatnich latach przekroczyła rocznie 20 mln zł. Firma współpracuje z 200 hurtowniami, głównie w Wielkopolsce i północno-zachodniej Polsce. W najbliższych latach planowane jest podwojenie obrotów.

 

Mocna marka

 

Zarząd Przedsiębiorstwa Produkcji Wód Mineralnych "Woda Gro­dziska" Sp. z o.o. realizuje plan handlowy na 2000 rok.

Jest on kolejnym elementem i następstwem opracowanej w ub.r. pięcioletniej strategii rozwoju spółki.

Przyjęty został cel, który ma charakter misji handlowej. W tym roku firma musi wzmocnić swój wizerunek na terenie Wielkopolski i powrócić na utracone rynki, tj. Dolny Śląsk, Opolszczyznę oraz województwa lubuskie i zachodnio-pomorskie. Takie założenie wynika z mocnej świadomości marki i du­żego przywiązania do niej ze strony nabywców.

Wprowadzona zostanie aktywna forma sprzedaży oparta na koncepcji stałego kontaktu z klientem. Nastawienie działań przedsiębiorstwa na dystrybucję wy­nika z dwóch faktów. Posiadania wysokiej klasy produktów, czego wyrazem jest odniesione zwycięstwo na ubiegłorocznej Polagrze oraz wspomniana już pozycja marki.

Zaspokajanie potrzeb nabywców (klientów pośrednich) odbywać się będzie przy zastosowaniu dwójkowego systemu pracy, który tworzyć będą przedstawiciel handlowy i pracownik obsługi klienta.

Celem pracy przedstawicieli handlowych jest współpraca z klientami obec­nymi i pozyskiwanie nowych. Wykonują oni ponadto badania rynku pod kątem  zadowolenia, segmentacji i propozycji konkurencji. Każdy przedstawiciel działa na przyznanym mu terenie. Jest on etatowym pracownikiem co zapewnia dużą identyfikację z przedsiębiorstwem i uzależnianie osobistych sukcesów od jego po­zycji.

Pracownik obsługi klienta jest dopełnieniem koncepcji stałego kontaktu z na­bywcą. Odpowiada wspólnie z przedstawicielem handlowym za obsługę danego obszaru. Zajmuje się obsługą transakcji handlowych - realizacją zapytań oferto­wych, i sporządzaniem faktur. Nie pracuje on w terenie, lecz w siedzibie firmy.

Wyniki ekonomiczne, które przedsiębiorstwo uzyska na koniec roku 2000 za­kładają znaczny wzrost. Sprzedaż produktów w opakowaniach szklanych i plasti­kowych różnych pojemności wyniesie blisko 35 mln. sztuk na ogólną wartość 25
mln. zł.