W
październiku 1998 r. ARS SA zakupił 80% udziałów Spółki
"RALCO" w Grodzisku Wlkp. Pozostałe 20% należy do 178 pracowników. Na
pierwszym Zgromadzeniu Wspólników Spółce przywrócono tradycyjną nazwę "Woda
Grodziska".
Spółka powstała w wyniku przekształceń
własnościowych działającego od 1975 r. przedsiębiorswa państwowego.
Podstawową działalnością Spółki jest produkcja
gazowanej i niegazowanej naturalnej wody źródlanej i na jej bazie kilkunastu napoi
smakowych. W procesie technologicznym używa się wyłącznie naturalnych surowców.
Wyroby te są konfekcjonowane w ekologiczne opakowania szklane. Wysoka jakość nisko
zmineralizowanej wody, dzięki której wg legendy ojciec Bernard w XVII w. uratował
miasto od zarazy, gwarantuje wysoką jakość wyrobów.
Napoje Wody Grodziskiej produkowane są z surowców
najwyższej jakości i nie zawierają konserwantów. Ich okres przydatności do spożycia
wynosi 6 miesięcy.
Spółka zatrudnia 190
osób a jej średnia sprzedaż w ostatnich latach przekroczyła rocznie 20 mln zł. Firma
współpracuje z 200 hurtowniami, głównie w Wielkopolsce i północno-zachodniej Polsce.
W najbliższych latach planowane jest podwojenie obrotów.
Mocna
marka
Zarząd Przedsiębiorstwa Produkcji Wód Mineralnych
"Woda Grodziska" Sp. z o.o. realizuje plan handlowy na 2000
rok.
Jest
on kolejnym elementem i następstwem opracowanej w ub.r. pięcioletniej
strategii rozwoju spółki.
Przyjęty
został cel, który ma charakter misji handlowej. W tym roku firma musi
wzmocnić swój wizerunek na terenie Wielkopolski i powrócić na utracone
rynki, tj. Dolny Śląsk, Opolszczyznę oraz województwa lubuskie i
zachodnio-pomorskie. Takie założenie wynika z mocnej świadomości marki
i dużego przywiązania do niej ze strony nabywców.
Wprowadzona
zostanie aktywna forma sprzedaży oparta na koncepcji stałego kontaktu z
klientem. Nastawienie działań przedsiębiorstwa na dystrybucję wynika
z dwóch faktów. Posiadania wysokiej klasy produktów, czego wyrazem jest
odniesione zwycięstwo na ubiegłorocznej Polagrze oraz wspomniana już
pozycja marki.
Zaspokajanie potrzeb nabywców (klientów pośrednich)
odbywać się będzie przy zastosowaniu dwójkowego systemu pracy, który
tworzyć będą przedstawiciel handlowy i pracownik obsługi klienta.
Celem pracy przedstawicieli handlowych jest współpraca z klientami
obecnymi i pozyskiwanie nowych. Wykonują oni ponadto badania rynku pod
kątem zadowolenia,
segmentacji i propozycji konkurencji. Każdy przedstawiciel działa na
przyznanym mu terenie. Jest on etatowym pracownikiem co zapewnia dużą
identyfikację z przedsiębiorstwem i uzależnianie osobistych sukcesów
od jego pozycji.
Pracownik obsługi klienta jest dopełnieniem
koncepcji stałego kontaktu z nabywcą. Odpowiada wspólnie z
przedstawicielem handlowym za obsługę danego obszaru. Zajmuje się obsługą
transakcji handlowych - realizacją zapytań ofertowych, i sporządzaniem
faktur. Nie pracuje on w terenie, lecz w siedzibie firmy.
Wyniki
ekonomiczne, które przedsiębiorstwo uzyska na koniec roku 2000 zakładają
znaczny wzrost. Sprzedaż produktów w opakowaniach szklanych i plastikowych
różnych pojemności wyniesie blisko 35 mln. sztuk na ogólną wartość
25
mln. zł.
|